mandag den 5. april 2010

Hong Kong tur-retur

Da mit kinesisk visum var ved at udløbe blev jeg nødt til at tage en smuttur til Hong Kong for at få et nyt... Ærgeligt :)
Jeg er nu blevet inviteret af akupunkturskolen til at være i Kina. Det vil sige at jeg nu har fået et 4 måneders visum, men desværre uden multiple entry, så det er forsat ikke muligt for mig at kunne tage med på nogle af Helges forretningsrejser.

Det gik heldigvis uden problemer med at få lavet et nyt visum, så jeg havde tre dejlige dage til at nyde byen i.

Her startede køen til at kunne komme ind og stå i kø til visum ansøgning!

Hong Kong er jo virkelig en metropol med høj puls og en fantastisk skyline. En rigtig flot by med mange små åndehuller og ikke mindst så var det en super let by at være turist i da alle kunne snakke engelsk! Men desværre som de fleste andre storbyer er den også ramt af forureningen, som ligger sig som en tung sky over byen.

Udsigten fra Victoria Peak - desværre kunne man ikke se særlig langt pga. smokken.


Hver aften var der lys- og lydshow fra bygningerne - lidt a la Jean-Michel Jarre

En af dagene tog jeg ud til en af små øer, som ligger rundt om Hong Kong. 40min med båd og så var der lækre sandstrande og frodig natur. Det var fantastisk at kunne tage lidt forskud på sommeren!


Mit lille bitte hotelværelse.

Jeg havde en rigtig dejlig tur og jeg synes at Hong Kong er en fed by... men jeg gik lidt rundt og funderet over byen i forhold til Beijing, og blev egentlig rigtig glad for, at det er Beijing vi bor i, da den har det skæve tvist som gør den så interessant.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar